zaterdag 3 augustus 2013

Nail art stripes en abstract dab


Onlangs kwam ik ergens een link naar deze tutorial tegen. Het zag er zo makkelijk en leuk uit dat ik het ook wilde proberen.

Ik heb vier kleuren uitgezocht die me wel leuk bij elkaar leken staan: China Glaze - Lemon Fizz, Essence - Miss Lavender, Rimmel - Bright Back At You en Gosh - Bubble Gum. Verder heb ik ook Liquid Vinyl van Orly gebruikt.

Omdat ik dacht dat het te druk zou worden om alle nagels 'abstract te dabben' heb ik er voor gekozen om het maar met één nagel te doen. En omdat ik 4 kleuren had gekozen kon ik mijn overige nagels elk in één van die kleuren lakken. Dat was dus ook mijn basis.


Toen ben ik begonnen te dabben. Eerst met geel (1), daarna met lila (2), vervolgens met turquoise (3) en als laatste met roze (4). Daarna heb ik stap 1 t/m 4 nog een keer herhaald.


Ondertussen waren de andere nagels wel goed opgedroogd en heb ik de één voor één afgeplakt met striping tape en zwart er overheen gelakt en het tape weer verwijderd. Mijn duim is goed gelukt, de rest helaas wat minder.
Helaas heb ik echt geen fijne top coat op dit moment. Deze geeft ENORM veel bubbeltjes. Daarom heb ik de lak er 's avonds nog afgehaald. Dat de lijntjes niet helemaal strak waren kon ik nog hebben. Maar die bubbeltjes... Nee.




Uieindelijk vond ik deze twee stijlen ook niet echt geweldig bij elkaar staan. De volgende keer dab ik toch al mijn nagels abstract. Of gebruik ik tape voor alle nagels.



2 opmerkingen: