zaterdag 13 juli 2013

Nail art met striping tape en stempels



Weer kwam ik op de site van Lucy een mooi nail art design tegen, namelijk deze. In eerste instantie durfde ik het niet aan om het ook te proberen maar ik heb het toch gedaan en ik vind het resultaat niet eens zo erg tegenvallen.

Ik heb drie lagen Essie - Bikini So Teeny opgedaan als basis. Twee lagen zouden ook wel genoeg zijn geweest als ik de eerste laag niet zo dun had aangebracht.




Toen dat droog was heb ik eigenlijk alle stappen gevolgd die Lucy beschrijft. Ik heb alleen striping tape gebruikt en niet nog wat extra plakband om de in te kleuren vakjes nog extra af te dekken. Dat leek me een beetje overbodig omdat ik daar toch dezelfde kleur lak overheen ging doen.
Ik heb het blaadjes-design van de BundleMosterplate BM19 gebruikt. Die was daarvoor niet helemaal ideaal denk ik, iets te groot/grof.
Ik had op mijn duim en ringvinger de vakjes geprobeerd in te kleuren met OPI - Alpine Snow maar dat wilde totaal niet lukken. Daarna heb ik er gewoon de stempellak van Essence voor gebruikt.
Tussen de stappen door heb ik geen topcoat gebruikt en misschien dat daardoor het wit en de basiskleur met elkaar gingen mengen. Dat vond ik verder niet storend.





Omdat één stukje tape na een halve dag al los begon te laten heb ik toen meteen ook alles weer verwijderd en een ander lakje opgedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten